Matthieu Voet

Strateeg, informatiearchitect, sales, zaakvoerder

Als informatiearchitect is het mijn passie om je websitestructuur zo uit te tekenen dat je bezoekers snel en op een intuïtieve manier vinden waarnaar ze op zoek zijn. Achterhalen wie je doelgroepen zijn en hoe jij op hun behoeften inspeelt, is daarom mijn eerste en belangrijkste aandachtspunt. Empathie is daarbij essentieel.

Mijn drijfveer om in 2011 met Newance van start te gaan, heeft alles met dat onderdeel van het webbouwen te maken. Ik vond dat veel websites voeling misten met hun doelpubliek. Ze werden in hoofdzaak gemaakt als ego-boost en om te bewijzen dat een bedrijf de digitale trein niet gemist had, maar misten voor de rest elke link met mensen van vlees en bloed, met hun echte ambities en problemen. Dat is voor mij nog steeds de voornaamste oorzaak van het ondermaats presteren van heel wat ‘mooie’ websites. Ik was vastberaden om het anders aan te pakken door in het voortraject heel veel belang te hechten aan het verzamelen en structureren van relevante content.

Newance is intussen van een eenmanszaak uitgegroeid tot een kleine kmo. Als zaakvoerder hecht ik veel belang aan het creëren van een werkomgeving waarin medewerkers kunnen doorgroeien tot hun volle potentieel. Hier heerst vertrouwen, vrijheid en ambitie. Verder doe ik niets liever dan mijn ervaringen te delen met andere jonge ondernemers in de hoop dat ze hen kunnen inspireren. Dat doe ik als lid van de Jong Voka adviesraad en Bryo.

Het is veel leuker een piraat te zijn, dan deel uit te maken van de marine.

Steve Jobs

Heb je inspiratie voor een nieuwe website of ontbreekt het net daaraan?

Kom dan even langs voor een kennismaking met ons team. Je vertrekt gegarandeerd met frisse ideeën over de manier waarop je nieuwe website of webshop je bedrijfsactiviteiten doet groeien.

Maak nu een afspraak