Website voor Magnus Kart

Strategie | Webteksten | Fotografie | Design | Newance CMS


  • Branding van een nieuw merk
  • Website als internationale sales pitch
  • Sprekende (product)fotografie

Diagnose en scope

Magnus Kart is de new kid on the block binnen de Kart industrie. Deze jonge veulens, een mix van Italiaanse passie en Belgisch ondernemerschap, bestormen sinds vorig jaar de markt met innovatieve karts en een gezonde dosis lef. Met Newance vonden ze de ideale copiloot om ook online “gazze te geven”.

Stefaan Rossel is één van de vennoten van Magnus Kart. Hij legt uit hoe Newance als online partner in beeld kwam. “We zijn misschien nieuw in de markt van kart-leveranciers maar het is ons menens. Met onze website wilden we de lat dan ook hoog leggen. Het moest er meteen boenk op zijn. We wilden bovendien een website waar we ook zelf iets kunnen aanvullen en wijzigen. Maar misschien nog belangrijker was de klik met de websitebouwers. Die was er bij Newance meteen.”

Newance denkt verder. Dat is hun sterkte.

Stefaan Rossel

Uitwerking

Stefaan: “De karting sport bestaat al lang en er worden reeds al die tijd karts gemaakt. Maar omdat we zelf ooit zijn begonnen als e-kart center zagen we een hiaat. Er zijn enkele grote spelers, maar die zijn vaak te log en de kleinere spelers zijn dan weer weinig professioneel. De markt vroeg dus om een klein, professioneel, dynamisch en service driven aanbieder van karts. Grote leveranciers profileren zich bovendien vaak op dezelfde manier. Hun stijl is vrij macho en de presentatie van hun aanbod komt steriel en gemaakt over. Tijdens onze brainstorm met Newance ontdekten we hoe we die clichés kunnen overstijgen: door te tonen wie we zijn en waar onze passie en expertise ligt. Door te tonen “who’s behind the brand”.

Stefaan: “Bij de uitwerking van de site was een belangrijke rol weggelegd voor Rob Mitchell, de huisfotograaf van Newance. Rob wist via sprekende fotografie de sfeer en tone of voice van de website perfect te capteren. Rob en Newance zaten snel op dezelfde golflengte: de potentiële klanten, de kart centers, moeten via de website zien en voelen wie er achter Magnus Kart zit. De site moet het vertrouwen uitstralen dat klanten in het huidige aanbod niet terugvinden.”

Stefaan: “De strategische keuze om de mensen achter de techniek te tonen is er dus gekomen dankzij de uitstekende input van Newance. Zij hebben de tijd genomen om zich te integreren in het bedrijf, om te luisteren, om te praten. De mensen van Newance wilden weten wie we zijn en wat we doen en hebben vanuit die kennis ook ons verhaal mee vorm gegeven. Newance denkt verder en dat is meteen ook hun sterkte. Uit hun koker komt bijvoorbeeld ook het idee van de “Magnus Experience”, het luik op de site dat uitgebreid aandacht besteedt aan onze story, onze mensen, onze achtergrond. Ons persoonlijk verhaal dus.”

We zijn absoluut trots om deze website aan klanten te tonen.

Stefaan Rossel

Resultaat

Stefaan: “Duidelijk communiceren was een topprioriteit voor ons. Het frustreerde ons in het verleden vaak dat we geen of veel te laat antwoord kregen op aanvragen. De wereld van kart leveranciers is internationaal maar ook klein en vrij anoniem. Wij daarentegen vinden persoonlijke ondersteuning en klantgerichtheid heel belangrijk en dat merk je ook aan de website: je ziet meteen met wie je contact hebt. Op die manier willen we dicht bij de klanten staan. Bovendien is de site heel intuïtief opgebouwd en zijn er handige, resultaatgerichte calls to action.”

Stefaan: “Ons project staat nog in zijn kinderschoenen. We steken volop energie in onze sales en binnenkort staat zelfs een webshop gepland bij Newance. We willen nog meer van ons laten horen en met deze website hebben we alvast een ideale sales basis. We zijn absoluut trots om dit aan klanten en potentiële klanten te tonen. De website voelt heel comfortabel aan en zal ongetwijfeld deuren openen.”

Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26