Website voor Fitopia

Strategie | Webteksten | Design | Drupal 8

  • Een stijging van het aantal sauna-boekingen via de website van 5% naar 25%.
  • 8 overzichtelijke microwebsites volgens de 8 pijlers van Fitopia.
  • 4 keer meer sauna cadeaubonnen verkocht.

Diagnose en scope

Fitopia is sinds 1994 een inspirerende plek in Edegem (ten Zuiden van Antwerpen) om te bewegen, te ontspannen en te genieten. Het aanbod van Fitopia berust op 8 pijlers: een sauna (Saunatopia),fitness & groepslessen (Fitopia),een cyclingbox (Velotopia),een yoga studio (Yogatopia),kindercursussen, -stages, -feestjes en skatehal (Kidopia),events voor scholen, verenigingen en bedrijven (Eventopia) en well-being (Be-topia).

Yani Janssens, Operations Manager: “Bij Fitopia beseffen we maar al te goed dat een eigen website een belangrijk medium is om groei te bestendigen. Ondanks dit inzicht vielen de resultaten lange tijd tegen. Onze site had iets van een veel te groot visitekaartje. Klanten zagen door de bomen het bos niet. Een belangrijke pijler als onze sauna zat bijvoorbeeld helemaal weggemoffeld op de homepage. Een grondige herziening drong zich op.”

“Dankzij Newance beseften we dat een website zonder visie of idee geen potentiële klanten kan overtuigen. Door onze missie en doelgroep in vraag te stellen hebben we heel wat bijgeleerd.”

Yani Janssens: “Ik heb Newance leren kennen via een Unizo-opleiding waarin hun naam getipt werd. Ze waren meteen heel overtuigend, hun aanpak sprak me aan en ze snapten ons product. Newance deed me inzien dat we niet de ambitie moeten hebben om een website voor iedereen te maken, maar dat we - om omzet te creëren - beter welomlijnde doelgroepen aanspreken. Op onze vorige site werd het volledige aanbod van Fitopia op één hoop gesmeten. Door alles op één plaats te willen tonen, vond de klant uiteindelijk zo goed als niks. Zo kwamen we tot het idee om te werken vanuit 8 verschillende pijlers en hebben we ons aanbod opgedeeld in Saunatopia, Fitopia, Velotopia, Yogatopia, Kidopia, Eventopia en Be-topia.

Het project management van Newance? Niks dan lof.

Yani Janssens - Operations Manager

Uitwerking

“Er gebeurt altijd wel iets bij Fitopia. De vrijheid om zelf webcontent aan te passen en toe te voegen is een grote luxe.”

Yani Janssens: “We zijn er samen met Newance in geslaagd het idee van de 8 pijlers in een frisse en overzichtelijk geheel te gieten. Elke pijler vormt nu een aparte mini-website binnen het groter Fitopia-geheel. We hebben samen de pijler rond fitness en groepslessen uitgewerkt. Een leerzame oefening want de 7 andere pijlers hebben we vervolgens zelfstandig ingevuld. De ondersteuning van de copywriter van Newance betekende hierbij een grote meerwaarde. Vandaag voegen we zelf onze content toe in het Drupal-systeem. Voor een levendige organisatie als Fitopia is dit een heel handige manier van werken.”

De samenwerking en de communicatie met Newance verliep uitzonderlijk vlot. Bij de start van het project is ons een duidelijke timeline gepresenteerd en daar werd geen enkele keer van afgeweken. Niks dan lof dus.

Er is eindelijk een “fit” tussen onze website en onze klanten.

Yani Janssens - Operations Manager

Resultaat

Van een website waarop je verdwaalt naar een gebruiksvriendelijke online oplossing die conversies genereert.

Yani Janssens: “De reacties op onze nieuwe site waren unaniem positief. Van medewerkers tot klanten, iedereen merkt een duidelijk verschil op met de vorige versie en benoemt het gebruiksgemak. Op de homepage worden websitebezoekers meteen gevraagd om te kiezen voor één van onze diensten. Vervolgens krijgen ze net die informatie en calls to action te zien waar ze naar op zoek zijn.

We merken bovendien een positieve beweging in de sales. Neem de sauna bezoeken: 1 op de 4 bezoekers boekt zijn saunabezoek nu via de website. Voorheen was dat slechts 1 op 20. De verkoop van het aantal sauna cadeaubonnen ging x4. En ook het aantal stages en workshops zit in de lift.”

“Newance is erin geslaagd ons ruim aanbod overzichtelijk te presenteren waardoor de klant makkelijk vindt wat hij zoekt en waardoor elk websitebezoek een positieve ervaring wordt.”

Yani Janssens: “Ik heb het gevoel dat we aan een mooi en duurzaam partnership zijn begonnen met Newance. Na de uitstekende samenwerking rond de website, willen op korte termijn samenwerken om enkele acties binnen Google Adwords en advertenties op Facebook op touw zetten. We beseffen heel goed dat het niet ophoudt bij de bouw van een website. We willen hoog scoren in Google en - zeker met onze sauna - ruimere regionale en nationale bekendheid genieten. Wordt dus zeker vervolgd!”

Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26