Website voor Effectis

Strategie | Webteksten | Design | Newance CMS


  • Volledig rebranding in overeenstemming met het DNA
  • Duidelijke positionering van het aanbod
  • Kwalitatieve instroom van klanten en sollicitanten

Diagnose en scope

Effectis biedt onafhankelijke en professionele HR-ondersteuning op maat van een grote diversiteit aan bedrijven. Effectis matcht de juiste HR-experten met de specifieke behoeftes van hun klanten, zijnde zowel start-ups, scale-ups, KMO’s en multinationals.

An Vanhauwaert is een van de leading ladies binnen Effectis: “Er is de jongste maanden veel gebeurd bij Effectis. We verwelkomden nieuwe aandeelhouders en we vierden ons tienjarig bestaan. Het leek dan ook het juiste moment om een nieuwe boost te geven aan ons verhaal. Tegelijk wilden we ons duidelijker profileren en positioneren. Meteen alles in één keer aanpakken was het logische gevolg.”

“Enerzijds was er dus een probleem van onduidelijkheid. Voor klanten en bedrijven was het niet altijd helder waarvoor ze bij ons terecht konden. De website gaf onvoldoende antwoorden op hun vragen. Zelf herkenden we ons trouwens ook niet in de website, die totaal niet weerspiegelde wie we zijn. De nieuwe online omgeving moest dus veel beter ons DNA uitstralen. Daarnaast hadden we - los van het inhoudelijk - de uitdrukkelijke wens om Effectis in een nieuw jasje te steken. Een frisse rebranding drong zich op.”

Bij Newance hadden we onmiddellijk het gevoel in goede handen te zijn.

An Vanhauwaert

Uitwerking

An Vanhauwaert: “Het was vrij snel beslist om met Newance in zee te gaan. De eerste kennismaking was een schot in de roos. We zaten direct op dezelfde golflengte, de scope was duidelijk en iedereen aan tafel wist waarover hij/zij het had. Ik had meteen het gevoel in goede handen te zijn. Voor het visuele luik nam Newance de dames van communicatiestudio Canada onder de arm. Die combinatie van verschillende expertises werkte bijzonder goed.”

Tijdens het vooronderzoek, waarbij we stakeholders (uit verschillende klantensegmenten en medewerkers) betrokken, legden we de krachtlijnen van de nieuwe website vast. De heldere opbouw met 3 grote blokken “HR-partner”, “recruitment” en “assessments” kreeg vorm en het Effectis DNA werd uitgewerkt in tone of voice, vormgeving en fotografie.

An Vanhauwaert: “Door kritisch te zijn voor elkaars werk zijn we van 1 + 1 tot 3 gekomen. De discussies die gevoerd werden, waren altijd relevant. Ik bewonder in het bijzonder de hoge kwaliteitseisen die Newance zichzelf oplegt. Men doet niet “om te doen”. De lat moet steeds hoger. Dat heb ik enorm geapprecieerd.”

Newance doet niet gewoon om te doen. De lat moet steeds hoger. Ik apprecieer dat enorm.

An Vanhauwaert

Resultaten

An Vanhauwaert: “We zijn echt verbluft over het eindresultaat. Eén blik op de website toont wie we zijn: geen ja-knikkers, maar mensen met goesting, professionals die een sense of urgency voelen bij hun klant. We gaan verder dan het stereotype. De website is een enorme opwaardering voor ons bedrijf. De kwaliteit van wat we doen is niet veranderd maar onze uitstraling is wel professioneler geworden. Wat we doen en hoe we ons profileren zit nu op dezelfde lijn.”

An: “De look & feel van de nieuwe website is spot on. We zijn heel tevreden over de Newance webteksten: een beetje edgy, to the point en met een leuke vrouwelijke toets (bedankt aan de dames van Canada hiervoor ;-)). Perfect wie we zijn. De frisse grafiek en authentieke fotografie van Canada volgen die lijn volledig. Kortom, onze nieuwe website is Effectis ten voeten uit.”

Naast potentiële klanten vindt ook de belangrijke doelgroep van de HR-professionals veel makkelijker de weg naar relevante informatie. Potentiële medewerkers komen te weten wat het is een “believer” van Effectis te zijn. Op een aangepaste vacaturepagina worden geïnteresseerde profielen alvast met open armen ontvangen. Een gerichte aanpak die zijn vruchten afwerpt.

An: “De vragen van klanten zijn vandaag meer gericht op de 3 website pijlers. Vroeger kregen we wel ‘s de vraag of we ook assessments aanbieden, maar nu vinden ze die pijler makkelijk terug op de homepage. Het aanbod is veel duidelijker. Het gevolg is dat de instroom van klanten veel kwalitatiever geworden is. En wat voor onze klanten geldt, geldt zeker ook voor de sollicitanten. We merken dat de match tussen sollicitanten en Effectis veel groter is en dat er meer interessante profielen solliciteren.”

“We willen deze professionele lijn aanhouden. Met onze duidelijke positionering en onze nieuwe frisse uitstraling zit ons verhaal alvast goed voor de volgende 10 jaar Effectis.”

Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26