URBANminiSHOP

Gemiddeld 30 bestellingen per week
  • Webshop die mikt op beleving
  • Een zoekfunctie die niet met maten werkt maar met de lengte van je kind
  • Functionaliteiten om gesegmenteerd leads te verzamelen
  • Cadeaulijst om te delen met je netwerk
  • Suggesties op basis van lengte, geslacht en stijl
  • Webshop in Magento

Diagnose en scope

De webshop van URBANminiSHOP moest een community worden voor mama’s en papa’s die van leuke kinderkledij houden.

Sarah Van Moll

Sarah Van Moll is een ‘urban’ mama die gek is op trendy kinderkledij die past bij de persoonlijkheid van haar zoontje Lex. Omdat dat soort kledij in België nogal schaars is, koopt ze vooral online of in het buitenland. Ze merkte op dat de leuke outfits van Lex de aandacht trokken van nieuwsgierige moeders. Daardoor besefte ze dat er ook in België een markt voor is en tekende ze het concept van URBANminiSHOP uit: een onlinewinkel voor stedelijke, trendy kinderkledij.

De contouren van het merk waren al scherp getekend. Sarah ging vooral op zoek naar een partner die de beleving rond URBANminiSHOP kon vatten in een webshop.

Sarah: “Veel webbouwers die ik aansprak focusten alleen maar op de technische aspecten van de webshop. Dat vond ik niet voldoende. Ik had al veel energie gestopt in de branding en wou dat de webshop de beleving rond URBANminiSHOP zou aanwakkeren. Het moest een community worden voor mama’s en papa’s die van leuke kinderkledij houden.”

Sarah is actief op de sociale media. Daarom had ze nood aan een dynamische webshop die ze regelmatig kan updaten met blogposts. We gingen op zoek naar functionaliteiten waarmee ze de interactie met haar bezoekers kan aangaan.

Uitwerking

Newance was bereid om mee te stappen in mijn denkwereld. Dat was een grote meerwaarde want ze kwamen ze tot inzichten die ook voor mij nieuw waren.

In het vooronderzoek interviewden we zowel Sarah als andere mama’s die in de doelgroep passen  om te begrijpen wat ze belangrijk vinden.

Sarah: “Newance repte aanvankelijk geen woord over het technische luik van de webshop. Ze dachten samen met mij na over de doelgroepen, mijn doelstellingen en de toegevoegde waarde van de onlinewinkel. Die aanpak vond ik verfrissend. Newance was bereid om mee te stappen in mijn denkwereld en dat was een grote meerwaarde. Tijdens het vooronderzoek kwamen ze tot inzichten die ook voor mij nieuw waren. Mama’s vinden het bijvoorbeeld vervelend dat de ene kindermaat de andere niet is. Daardoor kunnen ze niet altijd inschatten welke maat ze moeten kopen van die leuke broek of trui die ze online spotten.”

“Newance ontwikkelde daarom de mogelijkheid om profielen aan te maken voor je kinderen met kenmerken als leeftijd, lengte, geslacht en kledingstijl. Op basis van die informatie krijgen bezoekers alleen maar kleren te zien die passen bij hun kinderen. Ook de zoekfunctie werkt op die manier. De cadeaulijst die je online kan aanmaken om door te sturen naar familie en vrienden maakt komaf met die pijnlijke momenten waarop een kledingcadeautje te klein, te groot of … te lelijk blijkt. Om de interactie met mijn publiek te verhogen spoor ik klanten bovendien aan om een foto te uploaden van hun kind met de kledij die ze bij mij kochten. Dan krijgen ze automatisch een kortingbon.”

We ontwikkelden de webshop en alle functionaliteiten op het open source platform Magento. Sarah voegt zelf nieuwe artikelen toe via het gebruiksvriendelijk adminpanel, zodat alle kleren bij de juiste lengte van het kind horen.

Het resultaat

Dankzij de profielen beschik ik aan een schat van informatie waarmee ik in de toekomst mee aan de slag kan om mijn klantenservice en mijn communicatie nog persoonlijker te maken.

In augustus 2015 was de nieuwe webshop klaar.

Sarah: “Vanaf de eerste dag dat URBANminiSHOP online ging, was er verkoop. Er is behoorlijk wat webverkeer, vooral via de sociale media. Ook Nederlandse klanten vinden de weg naar de online winkel.”

Dankzij de profielen beschikt Sarah over veel informatie om gericht aan marketing te doen.

“De bezoekers maken profielen aan waardoor ik over een aardige database beschik om heel gericht aan marketing te doen. Op de verjaardag van een kind zou ik bijvoorbeeld een geautomatiseerde mail kunnen sturen. Dat is een schat van informatie. Gelukkig kan ik altijd bij Newance terecht voor advies. Elk kwartaal zitten we samen om de resultaten te bespreken en die gerichte marketing staat zeker op de agenda.”

Bekijk de website

Heb je inspiratie voor een nieuwe website of ontbreekt het net daaraan?

Kom dan even langs voor een kennismaking met ons team. Je vertrekt gegarandeerd met frisse ideeën over de manier waarop je nieuwe website of webshop je bedrijfsactiviteiten doet groeien.

Maak nu een afspraak