Lambda

Lambda is een studiebureau dat particulieren en professionals helpt om energiezuiniger te bouwen. Aanvankelijk bestond het aanbod van Lambda enkel uit EPC- en EPB-verslaggeving. Dat aanbod werd doorheen de jaren uitgebreid waardoor Lambda het label epb-verslaggever stilaan ontgroeid was.

De diensten die Lambda aanbiedt, zijn vaak verplicht bij bouw- of verbouwingsprojecten. Dat zorgt ervoor dat veel concurrenten op het eerste zicht hetzelfde aanbieden: een papiertje dat bewijst dat je bouwproject voldoet aan de wettelijke norm. De nieuwe website moest Lambda profileren als een volwaardig studiebureau dat meedenkt met de klant en duidelijk advies geeft. Veel meer dan een verplicht nummertje dus.

Een overkoepelende strategie en 6 concrete diensten

De homepagina vertelt het overkoepelend verhaal van Lambda. Ongeacht bezoekers een huis bouwen, verbouwen of verkopen, is het een goed idee om advies in te winnen van een energiedeskundige. Die rode draad komt ook over de hele website terug in de titels en calls-to-action.

Daarnaast maakten we het aanbod heel concreet. In de hoofdnavigatie en op de homepagina plaatsten we de 6 verschillende diensten. De detailpagina’s vertellen per dienst wat de voordelen zijn om met Lambda in zee te gaan. Belangrijk daarbij is dat de focus niet ligt op het halen van een bepaalde norm of verplichting, maar wel op de concrete voordelen op lange termijn. Zo onderscheidt Lambda zich van de vele prijsbrekers in de sector.

Zichtbaarheid in Google

Een andere reden om aan elke dienst een pagina te wijden, is de vindbaarheid in Google. We optimaliseerden de pagina’s voor Google op basis van een zoekwoordenonderzoek. De pagina’s doen ook dienst als landingspagina’s voor SEA-campagnes zodat (potentiële) klanten via een Google-advertentie direct op de juiste pagina terechtkomen. Zo speelt Lambda heel concreet in op de vraag van de klant, wat de conversie verhoogt.

Via het CMS voegen de medewerkers van Lambda zelf landingspagina’s en blogberichten toe. Die pagina’s staan los van het dienstenaanbod maar geven potentiële klanten nuttige informatie over thema’s als energie en bouwen. Dat versterkt de expertise van Lambda en de SEO-waarde van de website.

Bouwplannen uploaden om een gedetailleerde offerte te krijgen

Bezoekers die geïnteresseerd zijn in 1 of meerdere diensten, vragen een offerte aan via een formulier waarin ze de relevante diensten aanvinken. Ze kunnen daarbij ook eventuele bouwplannen of andere bestanden uploaden. Zo krijgen potentiële klanten niet alleen een nauwkeurige offerte, het bespaart de medewerkers van Lambda heel wat werk om een dossier aan te leggen.

Om een EPC-berekening aan te vragen, maakten we een aparte pagina waarin potentiële klanten onder meer hun adres invullen. Zo kunnen de medewerkers van Lambda plaatsbezoeken in een bepaalde regio bundelen, zodat er minder tijd verloren wordt aan verre verplaatsingen.

Ook advies en inspiratie voor architecten en andere voorschrijvers

Veel klanten kiezen voor de EPB-verslaggever die met hun aannemer of architect samenwerkt. Het is belangrijk dat Lambda bij die voorschrijvers bekend staat.

Daarom koos Lambda ervoor om workshops te geven aan architecten en andere bouwprofessionelen over energiezuinig bouwen. Geïnteresseerden schrijven zich online in, waardoor er interessante leads gecreëerd worden voor langdurige samenwerkingen.

Ik wou een website die mijn nieuwe diensten weergaf, alsook de voordelen aan de klant uitlegt. Newance leverde de website volgens de afgesproken termijn op en ik ben tevreden van het resultaat.

Dieter Vandenberghe
Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26