Felix Pakhuis en Bourla Schouwburg

Strategie | Webteksten | Design | Drupal 8

Diagnose en scope

Felix Pakhuis en Bourla Schouwburg zijn 2 historische gebouwen die de voorbije jaren uitgroeiden tot hotspots in Antwerpen. Felix Pakhuis staat bekend om zijn trouwfeesten in de iconische lichtstraat en de Bourla Schouwburg om zijn brunches in een statig decor. De gebouwen spreken voor zich, maar mensen wisten onvoldoende voor wat ze allemaal terecht kunnen in beide panden. Een nieuwe website moest dat veel meer naar buiten brengen.

Katrien De Bleser, communicatie- en marketingverantwoordelijke bij Felix Pakhuis en Bourla Schouwburg, vertelt over de duidelijkheid die de nieuwe websites moesten brengen: “Onze vorige website was gedateerd en veel te uitgebreid. Wij kregen voortdurend e-mails met vragen over onze zalen, evenementen, enzovoort. Alle informatie stond nochtans online, maar blijkbaar te diep verscholen. We wilden dat onze nieuwe website vragen beantwoordt in plaats van onduidelijkheid te scheppen.”

Hetzelfde team verzorgt de organisatie achter Felix Pakhuis en Bourla Schouwburg. Omdat elke locatie een geheel eigen stijl heeft, werd gekozen om 2 websites te bouwen maar om toch ergens een link te voorzien tussen beide panden.

Katrien De Bleser: “We hebben de zalen, de ervaring en het personeel om grote groepen te ontvangen. De nieuwe website moest dat duidelijk maken aan iedereen die zoekt naar een geschikte omgeving voor een vriendendiner, familiefeest, huwelijksfeest, … Of het nu in het Felix Pakhuis of de Bourla Schouwburg is: we helpen je met het organiseren van een fantastische avond.”

Op het eerste niveau zetten we in op beleving. Wie doorklikt, wordt kort en bondig geïnformeerd. Dit is niet langer een kluwen maar een goed gestructureerde website die leidt tot het nemen van een actie

Katrien De Bleser

Uitwerking

We bouwden de nieuwe menustructuur in volgens de verschillende mogelijkheden die Felix Pakhuis en Bourla Schouwburg aanbieden zoals resto, bedrijfsevents, feesten of zalen. Zo zien potentiële klanten direct of ze op de juiste plek zijn.

Katrien De Bleser: “Op het eerste niveau roept de website de juiste beleving op. Je ziet meteen onze panden in volle glorie dankzij grote foto’s en een beetje inspirerende copy. Een niveau dieper vinden bezoekers de informatie die hij of zij zoekt. De laatste stap is reserveren, ons contacteren of een van onze brochures downloaden. Die structuur werd sterk vereenvoudigd, het is niet langer een kluwen waarin klanten verloren lopen. En aan het eind van de rit volgt altijd een actie waarmee ons sales- en marketingteam aan de slag kan gaan.”

Dankzij koppelingen met Teamleader en Resengo, komen reservaties en leads op een geautomatiseerde manier in het systeem van Felix Pakhuis of Bourla Schouwburg terecht. Sales- en marketingmedewerkers hebben gekwalificeerde leads tot hun beschikking die ze verder kunnen opvolgen.

Katrien De Bleser: “Nadat bezoekers een brochure downloaden voor bijvoorbeeld een huwelijksfeest of een bedrijfsevent, komen ze in ons CRM terecht. Bij feesten zoals huwelijksfeesten of businessevents is het belangrijk dat we snel contact kunnen opnemen om de verdere wensen te bespreken en aan te tonen dat veel mogelijk is bij ons.”

De typische sfeer die onze gebouwen kenmerkt, vind je nu ook online terug.

Katrien De Bleser

Resultaat

De schermvullende foto’s tonen meteen waar het om draait: historische panden die feest uitstralen. Via het zalenoverzicht krijgen bezoekers een goed overzicht van alle verschillende ruimtes en worden ze ook aangespoord om eens te gaan kijken bij de andere locatie.

Katrien De Bleser: “Ik vind het resultaat heel geslaagd. We staan er echt als team en als organisatie en dat zie je nu ook aan onze website. De typische sfeer die onze gebouwen kenmerkt, vind je nu ook online terug.”

De website werd gebouwd via Drupal 8 en is makkelijk aanpasbaar door de mensen van Felix Pakhuis en Bourla Schouwburg.

Katrien De Bleser: “We denken regelmatig nieuwe concepten uit. Als communicatieverantwoordelijke is het belangrijk dat we regelmatig content kunnen toevoegen of verwijderen. Het CMS maakt mogelijk dat de website blijft leven. We rekenen ook op Newance om onze website in de toekomst nog te optimaliseren op basis van relevante data.”

Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26