Dessauvage

25% meer bestellingen sinds de website online staat
  • Vertaling van persoonlijke service naar een B2B-webshop
  • Meer dan 25.000 producten online bestelbaar
  • Prijzen per klant zichtbaar na inloggen
  • Gebouwd op Magento open source e-commerce platform en gekoppeld met ERP-systeem CPS-IT
  • Klanten volgen de historiek van hun bestellingen op

Diagnose en scope

Dessauvage is een vaste waarde in het West-Vlaams kmo-landschap. Het bedrijf heeft een stevige reputatie opgebouwd als leverancier van papier, printerbenodigdheden en kantoorbehoeften. Omdat zaakvoerder Fien Dessauvage er een punt van maakt om alle bestellingen vlot bij hun klanten te krijgen maar vooral omdat ze hen een persoonlijke service bieden. Dat houdt onder meer in dat ze hun aanbod op maat kunnen afwerken en leveren tot op het bureau van de klant.

Een B2B-webshop moest die persoonlijke service nog verder ondersteunen. Aanvankelijk experimenteerde het bedrijf met een website en een webshop die afzonderlijk van elkaar bestonden. Zaakvoerder Fien vond dat het tijd was om dat onlineverhaal verder uit te werken: “Newance kwam op het perfecte moment met een mooi aanbod. Het sprak ons aan dat Newance het hele plaatje voor ogen zagen: een commerciële website met een webshop voor onze klanten. Het één staat niet los van het ander.”

Een B2B-website of webshop hoeft niet afstandelijk te zijn. Dessauvage is net succesvol omdat het bedrijf dicht bij de klanten staat. Klanten moesten via de webshop van dezelfde aankoopervaring en persoonlijke service genieten.

Fien: “We wilden ook online tonen dat we niemand als een nummer behandelen. We staan altijd klaar om te helpen. Online of offline. Een webshop laat ook toe dat we 24 uur op 24, 7 dagen op 7 bereikbaar zijn voor de klant.”

 

We wilden een webshop met meer dan 25.000 producten die 100% af was, zonder verrassingen of extra kosten achteraf.

Fien Dessauvage

Uitwerking

Uit interviews met de klanten van Dessauvage, leerden we dat klanten niet altijd weten welke producten ze precies bestellen. Ze bestellen bijvoorbeeld nietjes of paperclips en rekenen op de medewerkers van Dessauvage om op basis van de bestelhistoriek het juiste product te kiezen.

Fien: “We hebben een heel groot aanbod: meer dan 25.000 verschillende kantoorbenodigdheden. Een duidelijke navigatie met gebruiksvriendelijke filters moest ervoor zorgen dat klanten niet verdwalen in dat grote aanbod. Newance deelde alles op in heldere categorieën en subcategorieën. Ook handig: onze promoties staan altijd in de spotlight omdat ze een plek kregen in de hoofdnavigatie.”

We zorgden ervoor dat klanten via de webshop favorietenlijstjes kunnen aanmaken en hun bestelhistoriek kunnen bekijken. Zo bestellen ze in een handomdraai dezelfde producten die ze in het verleden al bestelden. Alweer een telefoon of e-mail uitgespaard voor beide partijen.

Fien: “We vonden het ook belangrijk dat klanten altijd gepersonaliseerde prijzen te zien krijgen. Klanten maken een account aan in onze webshop en dat account is gekoppeld aan de klantenfiches in ons systeem. Prijzen zijn pas zichtbaar als klanten ingelogd zijn. Als we de condities aanpassen in de klantenfiche, krijgt de klant direct aangepaste prijzen te zien in de webshop.”

Technisch bouwden we de webshop op het Magento open source e-commerce platform. We realiseerden onder meer een koppeling met CPS-stocksysteem, waardoor de site altijd accurate info en productomschrijvingen aanbiedt.

 

Wij willen dat klanten zoveel mogelijk online bestellen. Om dat te bereiken was het aan ons om dat zo eenvoudig mogelijk voor hen te maken. Onder meer door hen snel op weg te helpen door ons aanbod van meer dan 25.000 producten.

Resultaat

De webshop doet elke nacht een geautomatiseerde update. Elk kwartier worden de prijzen en de stock gesynchroniseerd.

Fien: “Onze klanten zijn zeer tevreden. En wij ook, want de webshop synchroniseert zeer snel. Met onze vorige webshop konden we maar elke maand aanpassingen doen aan de prijzen en onze stock, nu kan dat dagelijks. We voelen dat de bestellingen gestegen zijn. Enkele maanden nadat de nieuwe webshop live ging, ontvingen we tot 25% meer bestellingen.”

Fien: “Ik vind het sterk van Newance dat ze een totaalpakket aanbieden en alles dat daartoe behoort tot in de puntjes afwerken. Onze webshop is 100% af, van copywriting tot technische koppelingen. Meer dan een jaar na de lancering blijven ze een partner die met ons meedenkt om zaken te optimaliseren. Zo blijven we onze webshop helemaal afstemmen op de wensen van de klanten.”

Dankzij professionele fotografie en klantgerichte webteksten kreeg de webshop ook een persoonlijke toets.

Fien: “Onze vorige webshop werd enkel gebruikt door onze bestaande klanten. We merken dat de nieuwe webshop vaker gevonden wordt in Google waardoor we soms nieuwe klanten aantrekken. In die zin overtreft de webshop zelfs onze verwachtingen.”

Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26