Cook & Serve

De webshop staat pas online. We delen de resultaten mee in oktober.

  • Webshop op Magento 2.1.8 voor winkelketen met 7 fysieke vestigingen in Vlaanderen
  • Uniek winkelconcept die ook online bezoekers uitnodigt om het diverse aanbod zowel online als offline te verkennen
  • Meerdere malen per dag synchronisatie met ERP-systeem ShopPlus
  • Synchronisatie van de klantenkaart
  • Mogelijkheid om producten thuis te laten leveren of te reserveren om zelf af te halen

Diagnose en scope

Cook & Serve is een Belgische winkelketen die de afgelopen jaren 7 vestigingen opende in verschillende Vlaamse kernsteden. Wie een winkel van Cook & Serve binnenstapt, komt ogen te kort om het groot aanbod kookgerei, decoratievoorwerpen en servies te bekijken. Omdat het aanbod altijd fris en origineel is en elk seizoen verandert, trekt de winkel veel cadeautjesjagers en hobbykoks aan die zich graag laten overspoelen door inspiratie.

Cook & Serve is theoretisch gezien een winkelketen, maar dan wel een die hoog inzet op persoonlijke communicatie en een authentiek boetiek-gevoel. Om die lijn ook online door te trekken en de strategie zelfs te versterken, klopte Cook & Serve bij ons aan om een nieuwe webshop te bouwen.

Tina Mees: “Voor ons was het van in het begin duidelijk dat de webshop perfect naast onze fysieke winkels moest bestaan. De webshop moest bezoekers zin doen krijgen om bij ons langs te komen en ons aanbod te ontdekken. Ons concept moest ook voldoende duidelijk zijn. Onze klanten komen niet zomaar langs voor product x of y. Ze willen de winkel eerst beleven en zich laten inspireren, pas daarna weten ze wat ze willen.”

Ook op technisch vlak moest de nieuwe webshop naadloos geïntegreerd zijn met de 7 fysieke winkels. Daarom was een koppeling met het ERP-systeem ShopPlus essentieel. Bezoekers moesten direct kunnen zien wat in voorraad is en in welke winkel.

Onze klanten willen eerst beleving en inspiratie. Ze laten zich graag overspoelen door een groot, divers en snel veranderende aanbod. Pas daarna gaan ze over tot een aankoop.

Tina Mees

Uitwerking

Als bezoekers een productdetailpagina laden, wordt in real-time gecontroleerd of het product in een specifieke winkel voorradig is.

Tina Mees: “Newance zorgde ervoor dat onze klanten ook de mogelijkheid hebben om online producten uit ons aanbod te reserveren en af te halen in de winkel. En bij online bestellingen hebben ze dezelfde voordelen als in de winkel. Als ze voldoende punten op hun klantenkaart verzameld hebben, krijgen ze korting en elke aankoop levert hen ook punten op. Online of offline: wie bij Cook & Serve koopt, krijgt dezelfde voordelen.”

We bouwden de webshop op Magento 2.1.8, de nieuwste versie van het e-commerce platform dat zowel gebruiksvriendelijk als schaalbaar is. Een belangrijke troef als je weet dat Cook & Serve er een erezaak van maakt om het aanbod elk seizoen te vernieuwen.

Tina Mees: “We wisten wat we wilden, maar wisten niet wat technisch mogelijk was, laat staan hoe. Newance heeft ons daar altijd bij geassisteerd en anticipeerde gepast op mogelijk problemen. Ook de communicatie met ShopPlus lieten we volledig aan Newance over. De koppeling is heel vlot verlopen, de webshop communiceert perfect met de kassasystemen van onze verschillende winkels.”

Na elke registratie, wordt het opgegeven e-mailadres vergeleken met alle reeds geregistreerde e-mailadressen in ShopPlus. Als er een match is, worden de punten op de klantenkaart gesynchroniseerd met het online profiel.

Onze 7 winkels in vlaanderen komen ook duidelijk aan bod in de webshop. Dat schept vertrouwen en past naadloos bij onze algemene strategie.

Resultaat

Tina Mees: “De reacties op onze nieuwe webshop zijn heel positief. Eindelijk kunnen we onze klanten ook inspireren achter hun computer of op hun smartphone. We merken dat vooral de pagina met inspiratie gretig aftrek vindt. Dat toont aan dat we erin slagen om onze bezoekers te inspireren, net zoals we dat in de winkel doen.”

De medewerkers van Cook & Serve kunnen makkelijk zelf producten toevoegen en die onderverdelen onder verschillende categorieën. Zeker op de inspiratiepagina hebben ze de vrijheid om te spelen met categorieën en producten.

Tina Mees: “Qua gebruiksvriendelijk overtreft de webshop onze verwachtingen. Ik kreeg een opleiding bij Newance om met de backoffice van Magento te werken en gaf daarna dezelfde opleiding aan de verschillende winkelverantwoordelijken. Iedereen was er snel mee weg. Ook onze marketingpartner die productomschrijvingen, recepten en nieuwsberichten input, was meteen weg met de backoffice van Magento.”

Benieuwd welke boost we aan jouw onderneming kunnen geven?
Contacteer onsof bel ons op +32(0)9 391 46 26