Baku

15% meer aanvragen sinds de website online staat
  • Zeer visuele website die potentiële klanten inspireert om naar de toonzaal te komen
  • Mogelijkheid om online een offerte aan te vragen en bouwplannen door te sturen
  • Zowel particuliere als professionele klanten worden aangesproken

Diagnose en scope

We wilden vooral een mooie website die onze klanten inspireert en triggert om 1 van onze showrooms te bezoeken.

Miel Kurris

Baku groeide van een schrijnwerkerszaak uit tot een kmo met verschillende vestigingen in Oost- en West-Vlaanderen. De corebusiness bleef dezelfde – ramen en deuren uit aluminium, pvc en hout – maar de uitbouw tot een bedrijf dat actief is tot ver buiten de eigen regio ging gepaard met innovatie. Zo riep het bedrijf een nieuwe lijn minimalistische raamprofielen in het leven, Baku New Generation. Een nieuwe website moest Baku ook online een fris en vooruitstrevend gezicht geven.

Miel Kurris: “Vroeger moesten we aan onze potentiële klanten vragen om niet naar onze website te surfen, zo verouderd was ze. Nu we met Baku New Generation ook mikken op architecten en particulieren die veel belang aan innovatie en design hechten, hadden we nood aan een website die dat ook uitstraalde.”

De nieuwe lijn raamprofielen van Baku New Generation stond los van de rest van het Baku-aanbod. De vraag was of dat nieuwe merk ook een plaats moest krijgen op de website van Baku of beter een aparte website kreeg.

Miel: “We wilden een webbouwer die alles voor zijn rekening neemt. Het design maar ook de webteksten lieten we liever aan experts over. De nieuwe website was een kans om tabula rasa te maken en online een nieuwe start te maken. Daarom verwachtten we dat onze input kritisch bekeken werd. Newance had meteen een klare kijk op onze business en hielp ons om de puzzelstukjes in elkaar te doen passen.”

Uitwerking

Newance voerde niet zomaar uit wat wij van hen verwachtten. Ze luisterden naar onze klanten en gebruikten die informatie om alles wat op tafel lag kritisch te bekijken.

Uit telefonische interviews met zowel particuliere als professionele klanten werd duidelijk dat de potentiële klanten zich graag inspireren en informeren vooraleer ze contact opnemen.

Miel: “We hebben 2 soorten klanten. Zij die graag naar de showroom komen voor persoonlijk advies of zij die online offertes vragen bij verschillende aanbieders. De nieuwe website speelt in op beide noden. Onze showrooms kregen een prominente plaats en via een offerte-knop komen de offerte-aanvragen bij onze salesmedewerkers terecht. Daardoor spelen ze sneller op de bal. In een hyperconcurrentiële markt maakt die snelheid het verschil.”

“Newance leerde ook dat Baku New Generation geen drempel hoeft te zijn voor particulieren die op zoek zijn naar betaalbaar buitenschrijnwerk. De hele website profiteert mee van het vooruitstrevende karakter van Baku New Generation maar maakt ook duidelijk dat dat maar een deeltje is van het volledige aanbod.”

We maakten een zeer visuele website met grote, heldere foto’s en wervende slagzinnen. Bezoekers laten zich onder meer inspireren door een mozaïek met projectfotografie, quotes van tevreden klanten en nieuwsberichten.

Miel: “De nieuwe website werkt ook in een B2B-omgeving. Onze professionele klanten zijn ook op zoek naar inspiratie en schrijnwerk dat past bij hun projecten. Op een detailpagina voor bouwondernemers, architecten en schrijnwerkers benadrukken we onze troeven om structureel met ons samen te werken.”

Resultaat

De teksten en het design maken snel duidelijk waar het bij Baku om draait. En dat misten we vroeger.

Op de detailpagina’s vinden bezoekers informatie over de voordelen van de verschillende soorten buitenschrijnwerk.

Miel: “De keuze tussen aluminium, hout en pvc is het belangrijkste knoop die onze klanten moeten doorhakken. Al vanop de homepage worden bezoekers getriggerd om de verschillende opties naast elkaar te leggen en de voor- en nadelen tegenover elkaar af te wegen. In elke stap van hun zoekproces kunnen ze bij ons terecht.”

“We zijn trots op onze website. Onze salesmedewerkers verwijzen met plezier prospects door naar de site. En toen we op een toonaangevende interieurbeurs stonden, kregen we nieuwsgierigen over de vloer die geprikkeld waren na een websitebezoek en ons verder niet kenden. Dat was nieuw voor ons. Precies wat we wilden.”

De vele foto’s en de visuele focus staan de gebruiksvriendelijkheid en aanpasbaarheid niet in de weg. Via het CMS voegen de medewerkers van Baku nieuwe content toe die zich naar de layout en het design van de website schikt.

Miel: “We willen dat de website met ons mee blijft groeien, zonder dat het een rommeltje wordt. De aanpasbaarheid van de website overtreft onze verwachtingen. We breidden verschillende pagina’s uit en de sfeer en uitstraling waar we zo trots op zijn, blijft intact. Zo kunnen we nog jaren verder met deze website.”

Bekijk de website

Heb je inspiratie voor een nieuwe website of ontbreekt het net daaraan?

Kom dan even langs voor een kennismaking met ons team. Je vertrekt gegarandeerd met frisse ideeën over de manier waarop je nieuwe website of webshop je bedrijfsactiviteiten doet groeien.

Maak nu een afspraak