Waarom het Voka-opleidingstraject over digitale marketing er boenk op zit

Geschreven door Matthieu op 23/01/2017

‘Digitaal’ is een technische term. Daarom wellicht dat ‘digitale marketing’ vaak op een technische manier benaderd wordt. Geen goed idee, want het verhaal achter een bedrijf, product of dienst dreigt zo ondergesneeuwd te raken onder technologie waar je klanten weinig aan hebben.

Het doet mij daarom veel plezier dat Voka een leertraject opgesteld heeft dat digitale marketing als onderdeel van je gehele bedrijfsstrategie behandelt. Het is niet omdat iets digitaal is, dat we plots anders moeten denken of anders moeten communiceren. Online of offline: je klanten hebben dezelfde ambities en verwachtingen. Digitale marketing verschilt dus niet zo veel van ‘gewone’ marketing. Integendeel: eigenlijk is het hetzelfde.

Menselijke communicatie is niet louter een technisch verhaal

De eerste sessie van het leertraject is een krachtig statement: “Wat is de ziel van je bedrijf?”, gegeven door Maxime Szyf van Maximal Design. Die insteek is essentieel om het verschil te kunnen maken via digitale massamedia. Hoe duidelijker je die vraag kan beantwoorden, hoe makkelijker het is om je te onderscheiden op je website, via sociale media en in elke mail die je naar je klanten stuurt.

Ik sta volledig achter dit traject en de filosofie die erachter zit. Daarom draag ik ook graag mijn steentje bij. Op 15 maart geef ik een workshop waarin ik aantoon hoe je je klanten op de eerste plaats zet met je website. Opnieuw: geen technisch verhaal, maar een verhaal over menselijke communicatie in een digitale omgeving.

Kom meer te weten en schrijf je in

Geschreven door
Matthieu Voet

Zaakvoerder en informatiearchitect. Zorgt ervoor dat je klanten snel vinden wat ze zoeken. 

Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.