Inspiratie? Nou en OFFF!

Geschreven door Bram op 06/05/2019

OFFF is geen gewone conferentie. Sedert de early nillies is OFFF hét walhalla voor offline en online designers, motion designers, sound designers, graphic designers, developers en denkers van allerlei pluimage. En - most importantly - OFFF is er voor de nieuwsgierigen. Nieuwsgierig zoals we bij Newance zijn, konden we natuurlijk niet ontbreken. We zonden webdesigner Bram uit en hij keerde terug met een hoofd vol inspiratie en een iPhone vol fotomateriaal. Maak kennis zijn hoogstpersoonlijke ‘best of’ OFFF.

Edel Rodriguez

Bram: "Rodriguez is een Cubaans-Amerikaanse illustrator die de edele kunst van spottende cartoons helemaal onder de knie heeft. Hij maakte al covers voor Time Magazine en Der Spiegel, niet de minste dus. Rodriguez’ favoriet onderwerp van spot? Donald Trump. Rodriguez gelooft dat een illustratie op een simpele manier veel meer kan zeggen dan woorden. Quod erat demonstrandum est, als we naar onderstaande beelden kijken!"

https://edelr.com/

Craig Black

Bram: "3D-lettering is hot, en één van de leading men in deze scene is de Schot Craig Black. Deze volleerde graphic designer slash lettering artist slash typographer staat vooral bekend voor zijn innovatieve typografieën, zijn huisstijl ontwerpen, verpakkingen en installaties. Geniet hieronder van enkele coole making of’s."

https://craigblackdesign.com/


Making of: https://vimeo.com/290057472


Making of: https://vimeo.com/142770803

Een autootje pimpen tijdens OFFF Barcelona? Moet kunnen, dacht Craig Black...

B-reel

Bram: "B-reel is een creatief bureau met kantoren in Stockholm, Londen, Los Angeles, New York en Barcelona. Het onderhoudt langdurige parnterships met merken als Google, H&M en LVMH (Louis Vuitton - Moët Hennessy). In Barcelona maakte ik kennis met hun werk voor Gorillaz: een mix van strategie, producten en concepten (waaronder een Gorillaz App) die fans dichter bij de band brengen. Daarnaast viel ook hun aankondiging voor het 4de seizoen van Black Mirror op."

https://b-reel.com/

"Inventiviteit en creativiteit zit vaak in simpele dingen. Om de kwaliteit van de leder schoenen van Berluti aan te tonen, voegde B-reel een slim lichteffect toe op de webshop. “Digitaal leder” voelde nooit eerder zo écht... https://www.berluti.com/en-be/shoes/?viewtype=grid-view-editorial"

Ben Johnston

Bram: "Had ik al gezegd dat 3D-lettering all over the place was in Barcelona? Of wat dacht je van de werken van Ben Johnston, een autodidact die de stiel leerde in de straten van Kaapstad. Eén woord: duizelingwekkend."

Instagram

Ben Johnston “in actie” tijdens OFFF Barcelona: OFFF

Ueno

Bram: "In Barcelona ontdekte ik ook Ueno, een full-service agency. Hun portfolio spreekt boekdelen met onder andere websites voor de chatdienst Slack en voor de reisgids Lonely Planet, de volledige branding van de hippe Belgische e-bikes van Cowboy en een app voor persagentschap Reuters. Een bureau om op te volgen dus!"


 


Wat neem ik mee uit Barcelona?

Heel wat learnings, waaronder:

  • Er gebeurt heel wat op het vlak van typografieën. De mogelijkheden met 3D-typografie zijn bijvoobeeld eindeloos.
  • Het verschil zit hem vaak in de details (zie het lichteffect van B-reel).
  • Wie origineel of gewaagd durft inspelen op de actualiteit heeft een streepje voor.
     

En een mooi lentekleurtje ;)

Geschreven door
Bram Lodens

Webdesigner. Ontwerpt webpagina’s, maar spreekt ook een aardig mondje programmeertaal. Liep de Marathon van Gent in 3:28:00.

Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.