Newance groeit en verhuist

Geschreven door Matthieu op 20/08/2014

2014, het jaar waarin we 3 jaar bestaan en officieel geen startup meer zijn. Het moest nú gebeuren. Pieter en ik gaven onszelf de opdracht om dit jaar door te breken in het volle potentieel van onze doelgroep. In het begin van dit jaar zaten we samen om onze doelgroep nogmaals duidelijk te specifiëren. We stonden opnieuw stil bij ons verhaal: waarom kiezen klanten voor Newance? Een intensieve maar lonende denkoefening.

Schieten met kogels en niet met hagel

Het werd duidelijk dat we meer moeten communiceren vanuit onze duidelijke meerwaarde dat de websites die we bouwen daadwerkelijk bijdragen tot het bedrijfsresultaat van onze klanten. Zo gezegd, zo gedaan: we pasten de Newance website en het salesverhaal aan. Dit verhaal toetsten we onmiddellijk af bij onze doelgroep tijdens de prospectie. Na 2 maanden merkten we dat het een schot in de roos is.

De ene beslissing na de andere

Een aantal belangrijke interne beslissingen moesten genomen worden. Zo kozen we ervoor om het grafische werk uit te besteden aan freelancer Kristof Orts. Mijn takenpakket veranderde; de focus ligt op de sales en marketing voor Newance en de vooronderzoeken en strategiebepaling voor onze klanten. Pieter blijft zich focussen op de programmatie en de opvolging via Google Analytics. Koen Lauwereyns is onze expert op vlak van het schrijven van webteksten.

Verkopen, verkopen en nog eens verkopen

... maar vooral fier zijn op wat we doen.

In 2013 verkochten we 15 projecten. We gaven onszelf de uitdaging om het aantal in 2014 te verdubbelen. Tegen april hadden we al de helft van deze doelstelling behaald met een grote variëteit in klanten en een opmerkelijke boost in webshops.

De veranderingen maakten dat we besloten een businesscoach onder de arm te nemen. Hij staat ons bij om onze strategie af te lijnen en heeft geholpen bij de opmaak van een management dashboard.

De eerste aanwerving

Een andere grote stap voor Newance is de stap naar de aanwerving van een eerste vaste medewerker. In april publiceerden we een vacature voor een webdesigner waarop we meer dan 60 sollicitaties binnen kregen.

Na heel wat kennismakingsgesprekken en een aantal tweede rondes, vonden we de klik bij Bram Lodens. Op 11 september verwelkomen we hem aan boord!

En de verhuis naar een groter pand

Hoe meer projecten we verkopen, hoe meer samenwerking er is met de freelancers. Met de komst van Bram wordt het kantoor op de Ajuinlei nu echt te klein. Daarnaast maken we steeds meer klanten in West-Vlaanderen.

In onze zoektocht naar een groter en meer strategisch gelegen kantoor, botsten we op Business center New Westral in Nazareth: Steenweg op Deinze 150/35. Op 1 september nemen we onze intrek in dit kantoorgebouw dat 3 keer zo groot is als nu en gratis parkeerplaats biedt. Je merkt het al, we zitten niet stil en hebben de ambitie om te blijven groeien.

Adres vanaf 1 september:
New Westral Business Center
Steenweg Deinze 150/35
9810 Nazareth

Wordt vervolgd :-)

Geschreven door
Matthieu Voet

Zaakvoerder en informatiearchitect. Zorgt ervoor dat je klanten snel vinden wat ze zoeken. 

Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.