Waarom laat je me na al die jaren als trouwe klant in de kou staan?

Geschreven door Matthieu op 15/11/2019

Beste leverancier, waarom geef je een trouwe klant geen betere service?

Ik ben al jaren een trouwe B2B-klant van je onderneming. Daarom begrijp ik niet waarom je mij in de steek laat. Ik had jou die vraag graag persoonlijk gesteld maar het lijkt alsof je je verschuilt achter je medewerkers die mij om beurt te woord moeten staan. Ik leg hen telkens mijn probleem uit maar een echte duurzame oplossing krijg ik niet.

Concreet komt het erop neer dat ik mijn eigen klanten beter wil helpen en daarom efficiĆ«nter wil werken. Pas dan kan ik eraan denken om mijn bedrijf de noodzakelijke groeisprong te laten maken. Ik kan dit echter niet alleen. Ik heb je nodig omdat je de voorbije jaren hebt bewezen dat je een betrouwbare partner bent, die mij keer op keer vooruit heeft geholpen. 

Ook in de toekomst wil ik graag met jou verder. Ik wil echter je producten op een eenvoudige manier kunnen bestellen, zodat ik geen tijd hoef te verliezen met het invullen en doormailen van excelformulieren. We moeten ook een efficiĆ«nte manier vinden waarop we met elkaar kunnen praten. Eenmaal doorgemaild, slaag ik er vandaag zelden in om mijn bestelling nog aan te passen. Je medewerkers vertellen mij dat dit niet mogelijk is omdat mijn bestelling nog in behandeling is en ze de tijd moeten krijgen om mijn formulier te verwerken. Meestal kunnen jullie mij bovendien geen exacte leveringsdatum meedelen omdat die afhankelijk is van andere leveringen die op jullie transportlijst staan. Vooraleer jullie chauffeur uiteindelijk bij ons aan de poort staat, gaan er vaak dagen overheen. En vaak komt de bestelling dus niet overeen met wat ik ondertussen nodig heb. 

De enige manier om de goederen sneller te krijgen, is ze zelf komen afhalen in jullie magazijn. Dat is niet bij de deur maar desondanks blijft een handig alternatief. Al was het maar omdat ik dan meteen ook extra inlichtingen kan inwinnen bij jullie medewerkers. Die zijn trouwens nog steeds even deskundig. Geen vraag is hen te veel. Precies vanwege hun klantvriendelijkheid  doe ik vaak het onmogelijke om tot bij jullie te komen. Hoe fantastisch zou het niet zijn mochten jullie de inspanningen om jullie klanten offline tevreden te stellen kunnen doortrekken in al jullie processen. Dan was ik morgen nog steeds de trouwe klant die ik gisteren al was.

Hartelijke groet.
Uw trouwe klant.

Geschreven door
Matthieu Voet

Zaakvoerder en informatiearchitect. Zorgt ervoor dat je klanten snel vinden wat ze zoeken. 

Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.