Hoe we nog meer rendement uit online marketing halen

Geschreven door Thijs op 01/04/2019

De meeste ondernemingen zijn zich vandaag de dag voldoende bewust van het belang van online marketing. Dat kan ik als online marketeer bij Newance alleen maar toejuichen. Dat je door je online inspanningen te meten nog meer rendement kunt halen, is veel minder geweten. Daarom bij deze: een warm pleidooi om via professionele monitoring de impact van je online marketing te vergroten.

Meten is weten

Het meten van de effectiviteit van online acties is vaak een lege doos. Ofwel gebeurt het helemaal niet, ofwel wordt weinig of niks met de data gedaan. Nochtans bestaan er ondertussen voldoende fantastische tools die je helpen je marketing inspanningen te registreren én je resultaten te optimaliseren. We pikken er graag één bijzondere uit: DashThis.

Niet de zoveelste analyticstool

Waarom een nieuwe tool als je uit Google Analytics, Google Adwords, Facebook Advertenties, Mailchimp, Google Search Console … een schat aan informatie kunt halen?

  • Het antwoord staat reeds in de vraag: de vele data die beschikbaar zijn, zitten verspreid over verschillende kanalen.
  • DashThis maakt het niet enkel mogelijk om data uit verschillende kanalen te integreren maar ook om gegevens te combineren waardoor je tot nieuwe inzichten komt.
  • De visuele mogelijkheden van Google Analytics en co zijn beperkt en weinig opwindend. Een DashThis rapport maakt gebruik van heldere grafieken en overzichtelijke trends en is makkelijk te interpreteren. En ja, het oog wil ook wat: de dashboards van DashThis zien er geweldig uit.
  • Eenmaal een rapport opgesteld, kan je altijd een actuele stand van zaken opvragen.

Focussen op wat het verschil maakt

Het leven van de online marketeer is er dankzij professionele rapporteringstools als DashThis dus heel wat makkelijker op geworden. En dan spreek ik ook voor mezelf: gedaan met zelfgemaakte Excels of Word bestanden met gegevens uit verschillende kanalen. En dat, afhankelijk van de klant, elke week of elke maand opnieuw.

Wil dat dan zeggen dat ik als online marketeer op mijn lauweren mag rusten en DashThis rustig zijn weg kan laten gaan? Nee hoor, integendeel zelfs. Dankzij DashThis kunnen we ons meer dan ooit focussen op wat écht verschil maakt. Dankzij de duidelijke rapporten krijgen we inzicht in de succesfactoren van je online marketing en kunnen we bijsturen waar nodig. Omdat DashThis automatische updates voorziet, komt bovendien extra tijd vrij om online acties te optimaliseren en indien nodig de online marketing strategie aan te passen.

Kortom: dankzij professionele monitoring via een tool als DashThis zijn we in staat het volle potentieel uit je online marketing te halen. Check (dash)this out!

 

Geschreven door
Thijs Ameye

Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.