Boeken die we lezen

Geschreven door Matthieu op 30/07/2013

Persoonlijke en technische ontwikkeling is en blijft belangrijk. Je kan met mensen praten, naar seminaries en/of workshops gaan of een boek lezen. Onze leeszetel wordt gebruikt om op een ontspannen manier bij te leren.

Leeshoek Newance

De sterkte van een boek is dat je er dingen kan uithalen, kan koppelen aan elkaar, je eigen touch aan geven en onmiddellijk toepassen in de praktijk. Een boek heeft niet veel nut als je het gewoon leest  en niets doet met de dingen die je eruit opneemt.

De meest interessante boekentips wil ik jullie niet onthouden. Hieronder worden ze opgesplitst volgens categorie.

Usability/web copywriting


Onderzoek


Consumentenpsychologie


Strategie


Communicatie/leiderschap


Sales


Hebben jullie nog tips?

Geschreven door
Matthieu Voet

Zaakvoerder en informatiearchitect. Zorgt ervoor dat je klanten snel vinden wat ze zoeken. 

Reacties op dit artikel

In de categorie strategie: 'Small Giants' van Bo Burlington. Zeg maar de 'Good to Great' voor de KMO...

Geschreven door Gilles Deplancke op 30 juli 2013

Een geniaal boek rond communicatie is 'Crucial Conversations'. Hoe gesprekken op een positieve manier voeren wanneer de meningen verschillen, de belangen groot zijn en de emoties hoog oplopen.

Geschreven door Jochen Roef op 30 juli 2013

Naast 'Business Model Generatie' heb je van dezelfde uitgever ook het 'Business Model You' boek van Tim Clark.
Het boek gaat eerder uit van jezelf: wat vind ik leuk? wat kan ik goed? wat past bij me? welke waarde voeg ik toe? hoe verkoop ik dat?

Geschreven door Tim Vanmarcke op 30 juli 2013

Dat moest Bo Burlingham zijn in m'n reactie.

Thanks voor de overige tips.

Geschreven door Gilles Deplancke op 31 juli 2013
Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.