We begrijpen dat ondernemers grijs haar krijgen van digitalisering

Geschreven door Matthieu op 18/11/2019

Vorige week schreven we een blogartikel over het feit dat ondernemers hun trouwe klanten vaak in de kou laten staan. 

We zijn ervan overtuigd dat je jouw klanten nog steeds even goed wil helpen om hun ambities te helpen realiseren als – laten we eens wild doen – pakweg 50 jaar geleden. De wereld is echter grondig veranderd en de oplossingen zijn niet meer zo eenduidig als toen. 

Toen de fax destijds op de markt kwam, was je er als de kippen bij om dit nieuwe communicatiemiddel in huis te halen. Het zorgde ervoor dat je klanten hun bestellingen sneller konden doorgeven. Hetzelfde gebeurde toen het even later met de introductie van de e-mail zelfs niet meer nodig was om papier te gebruiken. Het summum van communicatie kwam er toen het internet tegen een ongezien snelheid werd uitgerold. Voortaan konden je klanten en potentiële klanten op je website alle mogelijk informatie raadplegen. Het broodje van je salesverantwoordelijke leek gebakken. Telkens kon je de nieuwe tools snel inschakelen in je dienstverlening. Toegegeven, dat ging niet altijd zonder slag of stoot omdat interne processen soms moesten bijgeschaafd worden maar uiteindelijk vaarde iedereen er wel bij. 

Dat je de jongste jaren merkt dat het steeds moeilijker wordt om je klant tevreden te houden, komt misschien omdat de oplossingen voor zijn problemen niet meer zo evident zijn. Je voelt wel dat er iets moet veranderen, maar je kan er de vinger niet meteen op leggen. Of je kan de analyse wel maken maar je ziet niet meteen waar je de oplossing moet zoeken of welke oplossing voor jou de beste is. 

De nieuwe technologie –  de digitalisering, de automatisering – heeft alles mogelijk gemaakt. Er is weliswaar geen oplossing die je enkel maar hoeft te unboxen en in te pluggen. De oplossingen worden op maat gemaakt. Dat veronderstelt dat je eerst goed in kaart moet brengen waar je als bedrijf heen wil en wat jouw klanten van jou verlangen. Die informatie is goud waard. 

Met Newance slagen we er al 10 jaar in om voor onze klanten digitale oplossingen te creëren waarmee ze met hun klanten beter, efficiënter en sneller kunnen communiceren. Waardoor ze ervoor kunnen zorgen dat het onderscheid tussen offline- en onlinedienstverlening verdwijnt. De basis daarvoor is steeds hetzelfde: goede gesprekken met de stakeholders binnen het bedrijf, met de bedrijfsleider en met zijn klanten. 

Dat kunnen we ook voor jou doen. Het is de beste manier om erachter te komen wat er nu precies scheelt, en hoe we er kunnen voor zorgen dat jouw trouwe klanten ook over 5 jaar nog blij zullen zijn dat ze met jou kunnen samenwerken.

Hopelijk tot binnenkort,

Matthieu Voet
Newance

Geschreven door
Matthieu Voet

Zaakvoerder en informatiearchitect. Zorgt ervoor dat je klanten snel vinden wat ze zoeken. 

Plaats een reactie

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.