Michiel Denys

Copywriter, onderzoeker

Het is mijn taak om webteksten te schrijven die mensen overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen. Dat klinkt dwingend, maar er komt geen hypnose of complexe psychologie aan te pas. Goede webteksten vertellen in amper een paar seconden, in mensentaal en zonder omwegen, hoe een onderneming tegemoet wil komen aan de noden of ambities van bezoekers.

Dat lijkt simpel en vanzelfsprekend en toch blijkt dat het vaak fout loopt. Mensen die over zichzelf of over hun eigen bedrijf schrijven hebben de neiging om het ofwel moeilijk te maken of om webteksten te beschouwen als vulling voor een digitaal omhulsel. In beide gevallen verliezen ze hun (potentiële) klant helemaal uit het oog.

Ik ben heel blij dat Newance copywriting als een cruciaal onderdeel beschouwt van de websites die ze maken. Daarom zet ik tijdens het schrijven de klant altijd op de eerste plaats en waak ik over de tone-of-voice. Dat leest niet alleen aangenamer, het brengt ook op.

De termen communicatie en informatie worden vaak door elkaar gebruikt, maar hun betekenis verschilt. Informatie breng je naar buiten, communicatie dringt door.

Sydney J. Harris

Heb je inspiratie voor een nieuwe website of ontbreekt het net daaraan?

Kom dan even langs voor een kennismaking met ons team. Je vertrekt gegarandeerd met frisse ideeën over de manier waarop je nieuwe website of webshop je bedrijfsactiviteiten doet groeien.

Maak nu een afspraak